185. Victoria Tiblom (Spørgsmål)

Morten vet, precis som jag, att det nu i sommar är 25 år sedan Öresundsbron invigdes. Jag bor i Skåne, så jag vet hur viktig den är för vår region. När den invigdes sa man att det skulle bli kostnadsfritt att åka över bron när den var betald. Nu har bron blivit en kassako för både den svenska och den danska regeringen. Min fråga till ministern är om han, tillsammans med Sverige, kommer att verka för att den ska bli kostnadsfri när den är avbetald.

Tietoja

Puheen numero
185
Laji
Spørgsmål
Henkilö
Tila
Waiting for transcription
Päivämäärä