312. Jette Gottlieb (Indlæg)
Tak for det. Jeg vil gerne understrege vigtigheden af sådan et forslag. Vi har i Danmark et eksempel på, at vi importerer spildevand fra Norge. Det er dejligt for Norge, for man slipper af med sit spildevand. Det er ikke godt for Danmark, hvor man leder spildevandet ud i de danske farvande. Man benytter en særlig snedig teknik, hvor man kalder det nyttiggørelse, men det indebærer, at når vi importerer mange hektoliter spildevand, så får vi et lille glas af nyttiggørelse. Det svarer cirka til én til en million.
Det betyder jo, at vi reelt sender spildevand rundt i landet. Det er ikke acceptabelt, og derfor skal der være stort fokus på det. Vores eksempel er ikke godt. Det er ikke godt for Norge. Det er ikke godt for Danmark. Det er ikke godt for Norden. Men det bruges jo til profit. Derfor er det et vigtigt forslag.