Nobareg

01.09.23 | Projekt
Møte
Fotograf
Norden.org
Arbejdsgruppen for regulatoriske udfordringer i forbindelse med digitalisering – Nobareg – blev etableret i 2022 med det formål at se nærmere på udfordringer i skæringspunktet mellem digitalisering og forordninger på dette område, fx forordningen om datastyring, dataforordningen og forordningen om kunstig intelligens.  

Information

Dato
01.04.2022 - 01.11.2026

Nobareg bidrager til den nationale digitaliseringsindsats gennem erfaringsudveksling og fælles tilgange til implementering af relevant EU-lovgivning. I gruppens arbejde med at finde og facilitere udvekslingen af gode praksisser for implementering og udarbejdelse af digitaliseringsklar lovgivning identificerer man fælles nordisk-baltiske værdier vedrørende blandt andet brug af AI samt deling og genbrug af data. 

 Den primære målsætning vil fremadrettet være at forfine og udnytte tilgangen til en koordineret implementering af EU’s datalovgivning yderligere samt at støtte og sikre udarbejdelsen af robuste og sammenhængende nationale lovgivningsrammer på det fremvoksende indre marked for data.   

Kontakt