167. Anna Starbrink (Spørgsmål)

Fru president! Jag tackar Morten Dahlin för redogörelsen.

Jag har en fråga om behovet av nordisk samordning, eller koordinering, när det gäller EU-frågor. Ett nytt parlament och en ny kommission är på ingång. Jag upplever att det finns många gemensamma nordiska intressen att driva, inte minst när det gäller att implementera nya EU-regler och lagar på ett sätt som gör att vi undviker nya gränshinder. Jag undrar om detta är en fråga som samarbetsministrarna vill prioritera i relation till EU.

Information

Talenummer
167
Type
Spørgsmål
Status
Waiting for transcription
Dato