170. Morten Dahlin (Svar på replik)

Tak for spørgsmålet, og tak for det, som jeg opfatter som en oprigtig interesse i i fællesskab at finde ud af, hvordan vi bedst får fjernet grænsehindringer. I forhold til spørgsmålet om databasen synes jeg, at der er flere væsentlige elementer i det spørgsmål og også i den løsning, vi er kommet frem til. I sidste ende handler det jo også om et ressourcespørgsmål, altså hvordan vi bruger vores ressourcer mest effektivt, og hvordan vi bruger den sparsomme tid, vi alle sammen har, mest effektivt. Den nye løsning er den måde, hvor vi vurderer at vi får brugt vores ressourcer bedst i forhold til det, som jeg mener er det væsentligste, nemlig rent faktisk at få løst nogle af de her grænsehindringsspørgsmål.

Så spørger du, og det synes jeg også er et godt spørgsmål, hvordan vi sikrer den her transparens og offentlige involvering i hele det her grænsehindringsarbejde. Der er det jo vigtigt, at der er en løbende dialog både mellem Grænsehindringsgruppen og Grænsehindringsrådet og mellem Nordisk Råd og Nordisk Ministerråd. Jeg er helt sikker på, at der sidder rigtig mange mennesker i den her sal, der nok skal gøre alt, hvad de kan, for at der ikke er nogen som helst, der glemmer det meget vigtige arbejde med grænsehindringer.

Så jeg er fortrøstningsfuld, i forhold til at den model, vi har valgt, er den, hvor vi bruger ressourcerne mest effektivt, og jeg er fuldstændig sikker på, at der også kommer til at være en offentlig diskussion om det her, som er nødvendig nogle gange, hvis vi skal skubbe arbejdet fremad.

Information

Talenummer
170
Type
Svar på replik
Person
Status
Waiting for transcription
Dato