226. Kim Aas (Spørgsmål)

Tak for ordet. Jeg kunne godt tænke mig lige at følge lidt op på det, som man hørte fra vores Ungdommens Nordisk Råd-medlem om det her med uddannelse. Noget af det, der fylder rigtig meget i Danmark i øjeblikket, er uddannelse. Fra Ålandsøernes minister blev der jo sagt, at man godt kan studere i de nordiske lande, og det er fuldstændig korrekt. Men noget af det, som der måske er lidt udfordringer med, og som jeg godt kunne tænke mig at høre hvad man mener om fra ministrenes side, er det her med erhvervsuddannelser, altså hvordan man kan blive praktikant i vores nordiske lande, for det er noget af det, som vi i hvert fald i Danmark efterspørger mere. Hvordan kan man gøre det, så vi kan komme til at bosætte vores unge i andre nordiske lande, når de er i gang med en tømrer- eller mureruddannelse, eller hvad det nu kunne være? Det kunne jeg godt tænke mig at få et svar på. Tak.

Information

Talenummer
226
Type
Spørgsmål
Person
Status
Waiting for transcription
Dato