199. Johan Dahl (Spørgsmål)

Tak for ordet. Mit ærinde er selvfølgelig ligesom mange andres grænsehindringerne og den problematik, som vi ser omkring disse. Jeg synes, at det nordiske samarbejde har brug for, at man gør en meget større indsats, end man har gjort, og at man prioriterer det arbejde, som har med grænsehindringer at gøre, meget højere. For hvis vi skal opnå det, som vi har tænkt os i 2030, er det også relevant, at vi får grænsehindringerne mindsket betydeligt. 

Jeg kunne godt tænke mig at høre ministerens tanker omkring, hvordan vi sammen kan nå de her mål, da vi ikke i høj grad prioriterer de grænsehindringer, som vi har, og dem, som stadig væk ligger 10 år tilbage og ikke bliver behandlet: Hvordan kommer vi videre for at få det her på plads, sådan at vi alle kan sige, at nu kører det, som det skal, med grænsehindringerne, og at vi får dem væk? Tak.

Information

Talenummer
199
Type
Spørgsmål
Person
Status
Waiting for transcription
Dato