18. Johan Andersson (Spørgsmål)

Fru president! Jag vill ställa en fråga angående det sista Mette Frederiksen sa i sitt anförande, om Helsingforsavtalet. Detta är ju en fråga som vi har jobbat aktivt med i Nordiska rådet under en längre tid, och vi börjar som sagt känna att vi är vid vägs ände.

Precis som statsministern sa skickades det för en kort tid sedan ett brev gällande medlemskapet för Färöarna och Grönland i denna del. Det återstår att se hur detta kommer att slutbehandlas och på vilket sätt man kommer att lösa de här delarna. Min fråga till statsministern är: På vilket sätt kommer vi att kunna driva frågan om Helsingforsavtalet framåt? Hur ser statsministern på en summering av det?

Information

Talenummer
18
Type
Spørgsmål
Status
Waiting for transcription
Dato