26. Liljan Weihe (Spørgsmål)

Tak. Jeg havde et ønske om at tale færøsk til statsministeren, men jeg skal nok gøre det på dansk for alles skyld. 

Nu er det sådan, at vi på torsdag skal tage stilling til, om vi vil opdatere Helsingforsaftalen og forhåbentlig få sat gang i vores arbejde med at give Færøerne og Grønland og Ålandsøerne fuldt medlemskab. Og selv om det er på vej, og selv om statsministeren taler om ligeværdighed, var den svenske samarbejdsminister så sent som i april i år ude og tage klart stilling til det: Færøerne skal ikke være medlem af Nordisk Råd. Jeg vil gerne høre, hvad statsministeren tænker om det, for et er at tale om ligeværdighed, noget andet er at praktisere det. Tak. 

Information

Talenummer
26
Type
Spørgsmål
Person
Status
Waiting for transcription
Dato