7. Henrik Møller (Spørgsmål)
Tak for det, og tak for ordene i forhold til Ukraine. Jeg synes jo, at besøget fra Zelenskyj i dag på en eller anden måde meget tydeligt viser, hvad er det er for en verden, vi står i i dag. Den er enormt usikker og ustabil. Vi ser et Rusland, som arbejder på at skabe destabilisering overalt. Derfor må man sige, at spørgsmålet om Arktis jo er rigtig centralt, fordi det er en central nerve for rigtig mange aktører i det her. Der kan man sige, at vi måske nogle gange har det lidt stramt med det, når vi kigger på Arktis og ser, hvad det er for nogle hovedaktører, der er i Arktis. Der har vi bl.a. Grønland og Færøerne. Der så vi jo et eller andet sted gerne, at dem, det i høj grad også drejer sig om, på en eller anden måde var med i hele den her debat. Så spørgsmålet herfra skal kort lyde: Hvordan ser statsministeren fremtiden for især Færøerne og Grønland i forhold til hele det arktiske spørgsmål og Nordisk Råd og den situation, som vi kommer til at se med Færøerne og Grønland?